dimecres, 9 de febrer del 2011

PETITS CRIMS CONJUGALS I CRIMS.CAT

Diumenge passat vam anar al Teatre de Salt a veure en Madaula. Bé, Ramon Madaula i Laura Conejero, és clar. És que tinc debilitat per aquest actor, no hi puc fer més. M'encanta com treballa. Ara em ve al cap El llibertí, per exemple, on fa una feina excel·lent, com sempre. No es pot negar, però, que a Petits crims conjugals, Laura Conejero fa també un paper notable. Sense excessos, l'obra ens condueix de sorpresa en sorpresa, jugant amb la veritat i la mentida i un assassinat fallit, i aconsegueix entretenir l'espectador. Es veu que aquests dies, però, vaig de crim en crim. Ahir, a la 22, vaig assistir a la presentació dels crims catalans. Crims.cat, vull dir. Autors nostrats entre sang i fetge. Molt bona idea reivindicar sempre els de casa, per més que els suecs sanguinaris estiguin de moda. Una falç ensangonada a la portada (se us acut algun altre derivat de sang, ja en porto dos!) i el domini punt cat ja ho diuen tot: disset autors de parla catalana han sucat la ploma al tinter i ens han obsequiat amb relats obscurs. El llibre m'espera al costat de la meva butaca, vora el radiador, al raconet de lectura, vaja. Me'n vaig a obrir-lo.

2 comentaris:

Edurne ha dit...

Hola Núria! Pinta bé tot això que dius... I el teatre...què dir del teatre? M'encanta, fer-ne i veure'l. Espero que tot vagi bé. Ja em van dir que al final no s'ha pogut fer res per que ens visitis a Alcarràs, problemes en les dates, aviam si hi ha sort un altre cop. De tota manera, espero estar-hi quan ens visitis a Lleida. Una abraçada. SALUT!

Núria Martí Constans ha dit...

Hola, Edurne!

Sí que va bé tot plegat. Per Sant Jordi tindrem a les mans un nou llibre de Lectura Fàcil i un recull de contes irònics. No em puc pas queixar!
Sí, noia, una llàstima això d'Alcarràs. Què hi farem! Ho entenc, no és fàcil programar tot un curs de lectura i els canvis d'última hora no sempre van bé. Escolta, em farà molta il·lusió si ens veiem a Lleida!

Una abraçada!