dilluns, 10 de gener del 2011

RODOREDA AL CLUB DE LECTURA


Aquest mes de gener, al Club de Lectura Llegim plegats de la Biblioteca Pública de Girona, treballem Rodoreda. Ho fem amb el llibre de lectura fàcil publicat per Publicacions de l'Abadia de Montserrat Tant de gust... senyora Rodoreda, que forma part de la col·lecció "Tant de gust".
   Aquesta col·lecció dóna a conèixer autors com Rodoreda o Maragall, amb una breu biografia de l'escriptor o escriptora i un tastet de la seva obra. 
   Em satisfà especialment poder parlar de Rodoreda al Club. Primer perquè em sembla molt important fer conèixer la nostra autora més gran a persones nouvingudes i, després, perquè em confesso una addicta a Rodoreda. De fet, no m'he pogut estar de rellegir la biografia que en fa Montserrat Casals amb el subtítol Contra la vida, la literatura, prou explícit tot sol. Em fascina l'obra rodoreriana, però també m'interessa molt la vida d'aquesta escriptora, "la història d'un autèntic naugfragi", tal com diu Casals. L'Aloma del començament, la Colometa, la Cecília C de El carrer de les Camèlies... Unes heroïnes que poden semblar innocents i que no ho són tant. La crueltat també és molt present en Rodoreda. 
   Llegirem un xic, doncs, la prosa de l'autora, tan poètica. I un parell de poesies incloses dins el llibre Agonia de llum, un autèntic tresor. Espero que desperti l'interès dels assistents al club i que algun s'atreveixi d'aquí a un temps a conèixer més aquesta dona que va viure sola i gairebé va morir sola. Una dona agosarada, però. Una dona que va viure intensament.

2 comentaris:

Unknown ha dit...

Hola Nuria,
Bon Any 2011!
Som Camelia i Miquel Solomon. Es que no hem pogut assistir al ultima trobada i com hem legit el llibre "La senyora Rodoreda", voldriem saber qual es el proxim llibre i la proxima trobada en el club de lectura.
Moltes gracies i fins aviat,
camelia i miquel

Núria Martí Constans ha dit...

La propera lectura és Onada de Calor i només heu de passar per la biblioteca perquè us el deixin. Us vam trobar a faltar a l'última trobada! M'alegro que aviat ens puguem tornar a veure. Propera sessió: 10 de febrer. Us hi esperem!