dilluns, 23 de gener del 2012

La Gatera i Amélie Nothomb


Segur que us preguntareu per què se m'ha acudit de fer aquesta entrada i quina estranya relació hi pot haver entre la novel·la guanyadora de l'últim Premi Casero i aquest A les meves ordres d'Amélie Nothomb (títol original, Le fait du prince). Em justifico tot seguit. La primera relació és ben prosaica: han caigut totes dues a les meves mans aquest cap de setmana i n'he llegit una rere l'altra amb la mateixa fruïció. Totes dues m'han atrapat i totes dues m'han quedat al cap molt estona després d'haver-les acabades, mèrit de les autores. Una altra connexió: l'acabo de dir, són criatures de dues dones i a mi (satisfeta de ser dona i de ser dona escriptora) la literatura sorgida de ploma femenina (llicència poètica; a la realitat, teclat femení) m'agrada. Més: totes dues parlen de la vida i la mort i sobretot, sobretot de la identitat. Casualitats de la vida, títol d'un dels contes de la meva Naturalesa humana.