diumenge, 19 d’octubre del 2008

Reescriptura de Mercè Rodoreda

LA VISITA

Avui em faran cas i vindran. Vindran tot i que algú els mani de no venir, de no abandonar els més malalts ni els moribunds, que jo estic prou bé, que no s’ho pensava pas ningú, que me’n sortís, els primers dies. Vindran perquè les crido des de l’habitació de la Maria, la meva princesa, ajaguda al seu llit i tapada amb les seves mantes, amb el cap al coixí, flairant-ne el buit. Potser primer pensaran que parlo sola, com tantes altres vegades, que necessito deixar sortir la pena vestida de paraules, però després, quan entenguin les súpliques i sentin els sanglots de les llàgrimes, no em deixaran sofrir més.
Apareixeran, n’estic segura, agafades de la mà, àvia i néta, i la Maria em dirà que no m’hi amoïni, que al cel s’hi està bé, que jo no en vaig tenir la culpa, d’aquell salt, que ja el tenia decidit, que ara són àngels i que és ben veritat el que deia Aloma, que cada nit es disfressen d’estrella.

Vaig escriure aquest conte per a l'acte celebrat al Centre Cultural La Mercè de Girona, dins la programació de Sant Jordi de l'Any Rodoreda. Van llegir els textos els alumnes de l'escola de teatre El Galliner i va ser una nit literària molt lluïda.